5:e november

Det är mörkt där jag går nu men ibland är det sommarnatt
Jag tog av mig mitt nattlinne och badade ute i sjön, grumlig med blommande näckrosor
Vattnet svalkade mig och min mage var svullen, mina mungipor spruckna, mina ögon rödsprängda från kväljningarna och gråten
Jag har fortfarande ärr på höger hornhinna än idag
Allt jag inte gjort mot mig själv
All skada jag har orsakat
Jag gick till Lidl varje dag och köpte ett storpack köttbullar
Jag mickrade dem alla och åt dem en efter en 
Utan att titta med de blödande ögonen på skärmen 
Krossad av självhatet
Och när botten av skålen hade nåtts
Rusade jag till toaletten 
För att spy upp allt igen
Blicka ner på mina insidor där de skvalpade mot porslinet
I tjocka klumpar
Trycka på knappen så att allt försvann
Allmänt | dagbok, ensamhet, genomgång, psykodynamik, psykoterapi, sommaren i sverige, stockholm | |
Upp